torstai 25. helmikuuta 2010

Uusia salarantoja

Eilen löysimme uusia hienoja salarantoja, tai ei nyt niin salaisia, kun oli siellä muitakin, mutta hienoja ne oli silti. Lähdimme aamulla pikaveneellä saarikierrokselle, ensin pysähdyimme Rain saaren edustalle, jossa äidin kanssa snorklasimme. Sitten jatkoimme matkaa Pakbian saarelle, jossa Leon kanssa leikimme ninjamerirosvoja (yläkuva), äiti ja isi snorklasi. Pakbialta jatkoimme Lading Islandille, siellä oli hauska keinu (alakuva) ja söimme lounaan, joka oli melkein yhtä hyvää kuin katukärryistä ostettu.

Lounaan jälkeen jatkoimme matkaa Hongin saarelle, siellä snorklasin ja näin tosi hienoja juttuja. Isin kanssa näimme meren pohjassa oranssin ravun, joka söi saksillaan levää ja jättikokoisia merisiilejä. Ja tietysti paljon erilaisia ja erivärisiä kaloja. Rannassa törmäsin hassuun pötkylään, luulin sen olevan keppi ja otin sen käteen, mutta sitten se liikkui ja vähän pelästyin. Se olikin merimakkara.

Hongilla syötimme Leon kanssa raitakaloille paahtoleipää, osa tuli syömään suoraan kädestä. Kävimme myös isin ja Leon kanssa kävelemässä Hongin kiertävää polkua ja siellä näimme tsunamin metsään heittämiä veneitä.

Olimme Hongilla monta tuntia ja välillä pidin snorklaamisesta taukoa. Sain luettua loppuun Harry Potter ja Azkabanin vanki -kirjan. Onneksi äiti pakkasi mukaan myös seuraavan Harry Potterin, voi olla että ehdin lukea senkin loman aikana. Tai ei sittenkään, siinä on 768 sivua.

Veneretki oli tosi kiva. Meidän opas oli yksi Anan, se oli hauska ja sen kanssa oli kiva jutella englanniksi. Ananilla oli jotain kavereita Helsingissä ja hän ajatteli itsekin ehkä joskus tulla käymään Suomessa. Retken lopuksi söimme hedelmiä ja kakkua, oli tosi kiva päivä.

Nyt pakkaamme hotellilla, sillä huomenna lähdemme täältä pois ja matkaamme heti aamusta lautalla Lantalle. Vähän jännittää millaista siellä on.