sunnuntai 21. helmikuuta 2010

Päivä salarannalla

Tänään oli taas heti aamusta niin kuuma (äiti kertoi, että lämmintä on jotain 40 astetta), että me lähdettiin heti aamupalan jälkeen rantaan ja otettiin pitkähäntävenekyyti Raileylle. Vene vei meidät ensin West Raileyn rantaan, jossa uimme hienoissa kalkkikivivuorimaisemissa (yläkuva).

Siltä rannalta jatkoimme reittiä toiselle puolelle niemeä, East Raileylle (alakuva) ja siitä vielä eteenpäin hienojen luolamaisten kielekkeiden ja viidakkopolun kautta salarannalle, eli Phra Nangille. Sanon sitä salarannaksi, koska sinne mentiin sellaista salareittiä pitkin.

Matkalla salarannalle näimme apinoita ja hienoja maisemia. Löysimme myös polun vuoren huipulle ja siellä olevalle laguunille, mutta emme lähteneet kiipeämään, sillä äiti ja isi eivät suostuneet. Varvassandaaleissa olisi muka ollut vaikea kiivetä.

Äiti kertoi, että Phra Nang on luokiteltu jossain yhdeksi maailman kauneimmista rannoista. Minun mielestäni se pitää paikkansa, sillä ranta oli tosi upea. Tuntui kuin olisi tullut paratiisiin, kun pääsimme rannalle.

Äiti kertoi myös, että siellä rannalla oli käynyt monia maailman tähtiä (esim. Madonna), mutta me törmättiin vaan rapuihin ja hienoihin kaloihin.
Olimme suunnitelleet äidin kanssa menevämme vuorikiipeilemään Raileylla, mutta oli niin tukalan kuuma, ettei voinut muuta kun uida ja snorklata, mutta kuitenkin pääsin vähän kiipeilemään luolassa (kuva alla) ja mennessämme kallion poikki isin kanssa snorklaamaan. Löysimme hienon paikan, jossa oli vajaat kymmenen metriä vettä, silti näkyi pohjaan asti. Näin hienoja kaloja ja opin paremmin snorklaamaan.

Päivä salarannalla kului nopeasti, ehdimme juuri ennen auringonlaskua takaisin Noppatharatin rannalle. Kevätrullien, riisien ja limemehujen lomassa suunnittelimme jo seuraavaa saariretkeä.

Heihei,

Luukas

1. Moi Luukas ja kumppanit!

Hyvä, että teillä on kuuma. Koska täällä on aika kylmä ja lumitöitä riittää. Me käytiin tänään katsomassa Risto Räppääjää Tavastialla ja Milmalla oli teitä ikävä, kun kuuli jonkun puhuvan jostain toisista Laurasta ja Leosta, joten terveisiä sinne.

Toivottavasti löydätte lisää hyviä salarantoja ja kerro pallokaloille terveisiä. Ne on mun kavereita!

Marfa

2. Aivan ihana paratiisi. Voi että teillä on onnen päivät. Paljon terkkuja ja iloista mieltä toivoo,